Bieganie

Bieganie to dziś, obok jazdy na rowerze, najpopularniejszy sport uprawiany przez Polaków.

Geocaching

Marzyliście w dzieciństwie o poszukiwaniu skarbów, niczym bohaterowie powieści Roberta L. Stevensona czy filmów o dzielnym Indianie Jonesie? Jeśli dodatkowo uważacie, że poszukiwanie może być ciekawsze niż sam skarb, to geocaching jest czymś dla was.

Jazda konna

Już ponad 7 tysięcy kilometrów tras konnych wyznaczyły Lasy Państwowe dla miłośników wypoczynku w siodle.

Narciarstwo biegowe

O ile skoki narciarskie to sport dla wyczynowców, to biegać na nartach może prawie każdy. A leśne ścieżki wydają się do tego wręcz stworzone.

Nordic walking

Nordic walking to prawdziwy fenomen, jeden z najpopularniejszych sportów w Polsce i Europie, młodszy niż większość osób go uprawiających.

Psie zaprzęgi

Błękitne niebo. Wzdłuż drogi stoją rzędy drzew w białych czapach. Spod płóz sanek, ciągniętych przez dwie pary puszystych psów, pryskają w górę kawałki zmrożonego śniegu. Człowiek stojący na sankach krzyczy w niezrozumiałym języku. To nie jest obrazek z dalekiej Laponii, ani ekranizacja książki Jacka Londona, ale coraz częstszy widok w naszym kraju.

Asset Publisher Asset Publisher

Back

Sprawozdanie z realizacji projektu

Sprawozdanie z realizacji projektu

SPRAWOZDANIE KOŃCOWE z realizacji zadania pt. Edukacja ekologiczna dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych pod hasłem: „Różnorodność biologiczna – poznać, zrozumieć, chronić.” realizowanego w okresie od 27.03.2018 r. do 31.12.2018 r. określonego umową dotacji nr WFOŚ/D/568/36/2018 zawartą w dniu 15.05.2018 r. pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku z siedzibą w Gdańsku (80-861) przy ul. Rybaki Górne 8 a PGL LP Nadleśnictwem Warcino z siedzibą w Kępicach (77-230) ul. Gen. Władysława Sikorskiego 11A

Celem zadania pt. „Różnorodność biologiczna – poznać, zrozumieć, chronić.” była ochrona stanu środowiska naturalnego i przywrócenie różnorodności biologicznej na terenie gminy Kępice i powiatu słupskiego poprzez: - podniesienie poziomu świadomości ekologicznej mieszkańców Gminy Kępice oraz pozostałych gmin powiatu słupskiego skutkujące zmianą postaw ich zachowań na bardziej proekologiczne; - upowszechnianie wiedzy o problemach ochrony środowiska i ekologii; - wykształcenie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego i umiejętności postrzegania związków i zależności między stanem środowiska, a jakością zdrowia i życia; - wszczepienie potrzeby przestrzegania norm i zakazów ekologicznych oraz potrzeby przeciwstawiania się zachowaniom zagrażającym środowisku; - zaktywizowanie mieszkańców regionu w działania związane z ochroną środowiska; - kształtowanie umiejętności współdziałania, planowania i organizowania się w zakresie ochrony środowiska. Aby tego dokonać, w ramach projektu: - przeprowadzono ok. 57 godzin warsztatów oraz zajęć edukacyjnych, dla 2037 uczestników, - zorganizowano 3 konkursy, o łącznej liczbie uczestników 739 (zakładano 620 uczestników), - opublikowano 7 artykułów: 3 w gazecie „Puls Kępic”, 2 w Biuletynie Informacyjnym Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Szczecinku „LASY” oraz 2 w Gazecie Miasteckiej. - opublikowano 6 artykułów na stronie internetowej nadleśnictwa oraz na portalu społecznościowym nadleśnictwa.

Łącznie udział w projekcie wzięło 2776 uczestników (zakładano 2200 osób).

Ponadto, w ramach realizacji projektu opracowano i wydano autorską publikację- edukacyjną z cyklu „Co ćwierka za oknem, czyli o ptakach które najczęściej spotykamy w najbliższym otoczeniu” pt. Od drzemlika po bielika czyli poznajemy ptaki drapieżne występujące w Polsce (ilość 2000 szt.), która rozpowszechniona została w szkołach powiatu słupskiego, jako forma zachęty do czynnego udziału w konkursach, warsztatach i akcjach edukacyjnych organizowanych przez Nadleśnictwo Warcino, a także jako forma nauki przez zabawę pozwalająca na lepsze przyswojenie wiedzy na temat ptaków drapieżnych żyjących w Polsce. Pomoce dydaktyczne są jednym z gwarantów zachowania trwałości projektu - będą one wykorzystywane przy realizacji przyszłych działań edukacyjnych nadleśnictwa.

W związku z powyższym wszystkie ww. cele zostały osiągnięte i wynikały bezpośrednio z działań projektowych. Należy ponadto zaznaczyć, że pomimo zwiększonej względem planowanej liczby godzin zajęć i warsztatów oraz ich uczestników, w przypadku niniejszego zadania nie zabezpieczono potrzeb w kontekście ilości warsztatów i przeprowadzonych zajęć. Zainteresowanie ze strony szkół znacznie przewyższało możliwości projektowe, a oferto dawca przez cały okres realizacji zadania nie napotkał żadnych problemów z rekrutacją uczestników.